ca | es | en

Presentació

 

Per què Els Arbres de Farenheit?

 La crisi i gairebé desaparició de les opcions de l'esquerra transformadora i revolucionària, present en les nostres societats de capitalisme desenvolupat comporta també, necessàriament, una reculada del pensament avançat no únicament en allò polític i social si no també com instruments de pensament i com eines de treball en ciències socials. Les noves generacions d'estudiosos de les qüestions socials (historiadors, economistes, sociòlegs, filòsofs...) així com també els militants socials i polítics de les noves generacions tenen o tindran dificultats per a poder localitzar i emprar textos bàsics que en altres èpoques eren relativament fàcils de trobar. Les biblioteques dels vells militants solen acabar, no cremades com en Farenheit 451 però sí en els contenidors d'escombraries, a mesura que els seus posseïdors ingressen a una residència o encimbellen el camí del cementiri. Les biblioteques de les universitats acaben amortitzant llibres essencials que han estat útils a generacions d'estudiosos i de militants per a pensar el món i per a transformar-lo. Tota una tradició està en perill d'extinció.

Autors

George Rudé

Nació el 8 de febrero de 1910 en Oslo, Noruega. Hijo de Jens Essendrop Rudé, un ingeniero noruego, y Amy Elliot Geraldine, de origen inglesa educada en Alemania En el siglo XX fue la floración de la historia y George Rudé lideró la carga de incorporar nuevas formas de mirar la historia con su escritura de la "historia desde abajo". A través de su vida y obra él desarrolló una exitosa carrera que ayudó a moldear la historia tal como la conocemos hoy en día. Trayectoria Pasó sus primeros años en Noruega. Después de la Primera Guerra Mundial, su familia se trasladó a Inglaterra, donde fue educado en la escuela de Shrewsbury y el Trinity College de Cambridge. Un especialista en lenguas modernas, fue profesor en Stowe y escuelas de San Pablo. En 1932 Rudé visitó la Unión Soviética y se unió al Partido Comunista Británico tres años más tarde. Durante la Segunda Guerra Mundial sirvió en el Servicio de Bomberos de Londres. Después de la guerra, regresó a St. Paul, pero en 1949 se vio obligado a abandonarlo por causa de su política. Recibió su doctorado en la Universidad de Londres en 1950 con una tesis sobre la acción multitud durante la Revolución Francesa. Enseñó idiomas modernos en las escuelas secundarias en inglés. Su primer libro, La Multitud en la Revolución Francesa, pronto se convirtió en un clásico. En 1960, Rudé se trasladó a Australia, donde enseñó en la Universidad de Adelaida. Ahí publicó una serie de obras sobre la historia revolucionaria y de Australia. Después de un año dedicado a la enseñanza como el primer titular de la Cátedra de Historia de la Universidad de Stirling, en Escocia y otra en la Universidad de Flinders en Adelaida, se trasladó a la Universidad Sir George Williams en Montreal, Canadá, en 1970. Después de retirarse, Rudé regresó a Inglaterra, muriendo en un hospital el 8 de enero de 1993.

Stephen Marglin

Economista norteamericano(1938, California), profesor de economía en Harvard. 

Bibliografía:

  • The Dismal Science: How Thinking Like an Economist Undermines Community. Cambridge, MA: Harvard University Press. 2008.
  • Quí som | Contacte | Legal | Crèdits